Název: Name: | Petljakov Pe-4 | Petlyakov Pe-4 |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-4 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.10.1942 prototyp DD.08.1943-DD.MM.1944 sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp 32 sériové letouny | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6485 kg | 14297 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8525 kg | 18794 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8825 kg | 19456 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,160 m | 56ft 3,6in |
Délka: Length: | 12,660 m | 41ft 6,45in |
Výška: Height: | 3,950 m | 12ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 43,16 m2 | 464.57 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 197,521 kg/m2 | 40.46 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-82F vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), 1 125 kW (1 530 k) v h= 1 550 m a 978 kW (1 330 k) v h= 4 550 m. Vrtule trojlistá stavitelná typu AV-5L-118 | Shvetsov ASh-82F fourteen-cylinder two-row radial engine rated at 1,677 hp for take-off, 1,510 hp at 5,085 ft and 1,310 hp at 14,930 ft, driving a three-blade variable-pitch propellers Type AV-5L-118. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 684 l | 370.5 UK gallons (445 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 547 km/h v 6200 m | 339.9 mph in 20341 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,55 m/s | 2076.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9100 m | 29856 ft |
Dolet: Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1700 km | 1056.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi, 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti a 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti. Pumový náklad: 600 kg (6x FAB-100 v pumovnici), s přetížením 1 000 kg (pumy na vnějších závěsnících). | One fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-gun mounted in nose, one flexible rearward-firing 0.5 inch UBT machine-gun in dorsal position and one flexible rearward-firing 0.5 inch UBT machine-gun in ventral position. Bomb load: 1,323 lb (six FAB-100 bombs in the bomb bay) or with overload 2,205 lb (bombs in external hardpoints). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Do devatenáctého vyrobeného stroje 31. výrobní série byly v Kazani nainstalovány motory AŠ-82. Na místo uvolněné po chladičích byly instalovány dvě palivové nádrže každá o objemu 100 l. Prototyp se potýkal s dosti velkými problémy: - nespolehlivý cod motorů - omezený výhled pilota do obou stran - nemožnost chodu motorů na volnoběh Od léta 1943 byly vyrobené letouny označeny jako Pe-4. | Small series variant of Pe-2, with powerful ASh-82F engines. Aircraft emerged as a result of designer's efforts to improve flight performance of the aircraft. The new Pe-4 limited production followed because the engines VK-105PF were excess of and so production the original Pe-2 was not interrupted. |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 airspot.ru http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/pe-2m-82.html http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe2m82.html http://www.airpages.ru/mt/mot4.shtml |